2010-11-28

( Har sovit bort hela dagen men nu känner jag att behöver öppna ögonen )

Mina föräldrar: Min mamma och pappa skildes när jag va ungefär 4 år och jag kommer ihåg hur jag,mamma och min lillebror står i dörröppningen till mitt/vårat rum ( kommer inte ihåg om jag hade eget rum ) medans pappa plockar på sig leksaker som han kan ha hemma hos sig till oss.
Mer kommer jag inte ihåg från de att jag va liten och att de va tillsammans, så under hela mitt liv har mina föräldrar varit skilda och det är inte för mig en sorgedel utan det har alltid varit så, jag har aldrig varit ledsen att de inte varit tillsammans.
Vi åkte till pappa varannan helg och har alltid haft de bra både hos mamma och pappa.
Min mamma: För mig är min mamma en helt underbar människa. Mamma har alltid varit den som jag kan komma till och prata med och få goda råd, hon har alltid varit den vise som har hjälpt till med de viktiga sakerna. Mamma är min idol, min beundrare hon har stått ut med så mycket och ändå står hon på benen med sin familj och ler.
Hon har kommit så långt i livet och har uppfostrat mig till den jag är idag, på ont eller gott så är jag supernöjd med den jag är idag. Hon har hjälpt mig i livet och alltid menat väl och har alltid svar på mina frågor, hon har varit den föräldern som mest har visat utåt att hon är orolig eller inte tycker om vissa saker. Mamma har alltid varit klok och mest tradinoell och det har varit helt underbart att ha två föräldrar som är helt olika men innerst inne menar båda lika. Mamma du är underbar,klok,omtänksam,stark,rättvis och Jag älskar dig!
Min pappa: Pappa har alltid varit en riktig pappa. När jag va liten så var det alltid hos pappa man fick göra som man ville, han släppte oss mer än vad mamma gjorde öppet fast innerst inne så var han också den här strikta föräldern men regler. Pappa har alltid varit så otroligt snäll och underbar och har alltid haft överraskningar när vi kommer. Det var allt från leksaksaffärer där vi fick ta vad vi ville till långa stunder av legobyggande, jag,pappa och Markus kunde sitta i timmar på vardagsrumsgolvet och bygga lego. Pappa var oftast med när vi lekte och var en helt underbar lekfull pappa. Jag har alltid sett upp till min pappa då han började göra det han älskade med sitt liv, tatuera! Något som var hans passion och han gjorde de till sin vardag och gjorde sin dröm möjlig. Till pappas nackdel så har han alltid varit den som stänger in sina känslor, har han varit ledsen så visar han de inte han står med ett stort leénde på sina läppar och gör allt för att sina barn ska ha de bra. Vilket blev till hans största misstag......
En mardröm som jag aldrig kommer vakna upp från: Mitt liv var i de stadiet att jag bodde i en liten etta, Markus bodde hos mig när han va hemma från lumpen. Pappa ahde precis separerat från sin fru och var i sina bästa festdagar, då han tom kom hem till mig och tog sig en öl med sina vänner ibland ;) Livet lekte och allt var bra till en dag....
Jag gick till jobbet som vanligt och kände mig ovanligt glad, efter att de boende hade fått frukost stod jag och skratta med en utav de när mamma kom upp och titta på mig. Hon såg så trött ut och jag undrade vad hon gjorde där på sin lediga dag när hon bodde i Ljungsbro, hon bad mig följa med in i omklädningsrummet och jag följde me.
Hon bad mig sätta mig ned och började få tårar i ögonen, jag bad henne berätta vad som hade hänt men hon drog ut på de pga att hon började gråta och jag såg hur hon försökte hålla tårarna inne. "Pappa" sa hon bara och jag skönk ner i stolen och några tårar rann nedför min kind, "nej, inte morfar" när hon sedan höll om mig och berättade vem som ahde berättat de för henne förstod jag ingenting. Min faster skulle väl inte ringa mamma när morfar har dött, hur visste hon de ....... mitt hjärta slog dubbelt, kunde de va så ? "Min pappa" , var de min pappa , "älskade unge" upprepade mamma om och om igen och jag blev varm,arg,besviken,ledsen,chockad, och kunde inte alls sitta still på stolen.
Min pappa Johan"tattookungen" valde den 29/3-2010 att ta sitt liv! Han valde att gå i förväg för att han var en person som inte öppnade sig och pratade om sina problem. Han orkade inte mer och ingen vet exakt varför men jag kan berätta några av alla andledningar som jag får de till..
Moderaterna
Alkoholen
Sedan finns de så många mer andledningar man kan få de till men två av de ligger där tror jag. Många frågar hur han valde att göra de, men det är ingenting jag vill skriva här och det är ingenting jag är kapabel till att ens säga eller skriva. Det har blivit ett svärord för mig!
Den här bubblan kommer jag aldrig komma ur och jag kommer alltid få leva med att jag fick begrava min egen pappa i 22-års ålder. Jag kommer att få leva med att inte min egen pappa följer mig till altaret på min bröllopsdag eller att mina barn får träffa sin riktiga morfar.
Jag älskar min mamma för hon har varit så underbar hela tiden och jag älskar Richard för att han har ställt upp och kommer vara den som som finns för mina barn när de växer upp!
Sist av allt så kommer jag alltid älska dig pappa, så underbar och så omtänksam , om du bara kunde tänkt om!





Kommentarer
Postat av: Sussie

Mina tårar rinner alltid när jag läser dina ord om din pappa. Du skriver så fint och jag förstår att han var en fin och underbar pappa.



Din mamma är enastående. Hon finns alltid där. Jag hoppas att jag själv kan bli en sån underbar mamma till mina barn.

Din mamma tar alltid hand om alla. Och för mig personligen betyder hon allt.

Och du min lilla ängel. Du har ärvt mycket från din kloka mor. Du är omtänksam, ödmjuk och finns alltid där om man behöver dig.

Din pappa kände jag ju inte, men jag förstår att du ärvt en del därifrån oxå. Din envishet bl.a.

Den är charmig.



Oj, vet inte hur denna kommentar blev. Kom kanske ifrån ämnet lite. Blir bara så rörd när du skriver om din familj. För den är helt ENASTÅENDE!!!

Ses imorgon min vän.

Kram!!! <3

2010-11-28 @ 19:29:59
Postat av: mia

Så himla fint skrivet sofie <3

Fundrade hur jag skulle skriva om jag fick denna fråga, kasnke ska ta o göra detta med, o de vad jag kommer fram till.



Kramar

2010-11-28 @ 21:35:57
URL: http://emiliakinna.blogg.se/
Postat av: Sophie

Sussie: Du ÄR en lika underbar mamma som min mamma är. Trots allt som händer så står du alltid där för dina barn och älskar de otroligt mycke!

Tack för dina otroligt fina ord, jag får tårar av att bara läsa din kommentar.

Tack för att du finns vänne , många kramar.

Mia: Jag har alla dessa 30 sanningar här , jag tycker du ska testa det är faktiskt en rolig sak samtidigt som du får tänka efter lite. Säg till om du vill att jag ska skicka de till dig :) Kram

2010-11-28 @ 22:54:05
Postat av: Nathalie

<3<3 Jag blir helt stum! Jag fick tårar av att läsa deta fina inlägg. Du skriver värkligen fint vännen.

2010-11-29 @ 12:04:01
URL: http://nathalieb.devote.se
Postat av: Mamma

Älskade unge..vad har jag gjort för att förtjäna sådana fantastiska barn....Sofie älskade barn Jag Älskar Dig Så Innerligt....det är väl inte svårt att vara en god mor åt sådana barn som jag har...det kommer naturligt..<3

2010-11-29 @ 18:59:35
Postat av: Lina

Fy tårarna rinner. Finns alltid för dig gummn. Å riktigt fint skrivet om din mamma oh pappa. Tur att du har sin mamma kvar iaf. Älskar dig gumman. Puss på dig.

2010-12-03 @ 14:29:30
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0