2010-11-26

30 dagar av personliga sanningar!

Presentera mig själv!

Min uppväxt:
Jag föddes den 19 Mars 1988, jag växte upp i förorten ( vilket man faktiskt kan kalla de idag) Skäggetorp. Jag gick på ett lekis som låg på Nygård sedan flyttade
min familj till Västervik och jag fick gå färdigt lekis där, efter att vi hade bott där ett tag så flyttade vi tillbaka till Linköping, Skäggetorp där jag fick börja ettan. Under 1-5 gick jag på en skola som heter Rosendalskolan och när jag skulle börja sexan fick vi börja på den stora skolan med de stora ungdomarna, Skäggetorpsskolan. Jag måste få erkänna att under 1-5 så var jag nog en av lärarnas små änglar, lyssnade alltid, pratade inet när jag inte fick och var väldigt lydig och duktig i ämnena!
I 6:an och halva 7:an var jag också väldigt lugn och lydig och duktig i alla ämnen men sedan hände något och jag började umgås med andra tjejer som var lite "högre" än vad jag var och då skolkade jag för första gången. 
Men de gjorde aldrig mer om på Skäggetoprsskolan när jag kom hem och mamma blev rasande och lojal som jag oftast har varit mot mina föräldrar så tog jag åt mig.
Resten av tiden på Skäggetorpsskolan var jag lydig men tuff när ingen såg och något som inte många vet om mig , eftersom det heter 30 personliga sanningar så får jag väl dela med mig av en. Jag fick hjälp med matten i 8:an då jag inte klarade proven, jag hade jättebra betyg i övrigt i matten men när väl proven kom då stod de still. Så Sophie har gått i hjälpkurs för matten;) 
Sedan började jag på Ljunkan, barn och fritid där jag började umgås med "fel" folk som min lärare sa till mig hehe, hon vet inte så mycke om omgivningen. Dessa två var de bästa jag kunde fått lära känna. Vi hade super kul och det var här jag började leva och skaffade mig ett liv. 
En liten hemlis för vissa är att jag inte blev onykter förens sommarlovet mellan 1-2 på gymnasiet och att jag inte gick ut på krogen förens en vecka innan studenten ;)

Den jag är idag: Idag har jag blommat ut och blivit en mycket självständig kvinna ;) Av alla misstag och av alla dumma saker jag har gjort när jag var yngre så har jag lärt mig utav detta och känner mig lyckligare än någonsin att vara i min ålder.  Jag bor själv,har jobb och har ett helt underbart liv med många underbara människor i min omgivning!

Jag tror att mina vänner ser mig som: En lojal vän, en vän som skrattar, en vän som ställer upp! Jag hoppas åtminstonde att det är så de ser mig hihi!






Kommentarer
Postat av: mia

Så himla kul o göra sådär, kanske gör de någon gång med ;).. Kul o få läsa lite hur man har varit och vart man är idag :)..



Jag ska be markus krama om sanna :).. Kram

2010-11-26 @ 18:25:11
URL: http://emiliakinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0